Emilmedy

Alla inlägg under december 2010

Av Emily Ljunglöf - 17 december 2010 22:06

Nu blir det faktist lite paus i från musikhjälpen.

Har typ lyssnat och tittat nonstop.

Nu blir det lite mys, ska kolla astrid lindgrens jul.

Det är massa olika klipp från hennes sagor,

när dom utspelar sig i juletid.

 

  

Av Emily Ljunglöf - 17 december 2010 14:29

Idag är det exakt 1v kvar till julafton.

My favorite day of the year.

Jag älskar julafton.

Vi ska först äta dopp i grytan hos mormor kl 13.

Sen blir det kalle anka på tv kl 15.

Jag har inte missat det en enda jul i mitt liv.

Jonas och hans familj tittar inte på det.

WTF knäppa, det blir ju inte jul utan kalle.

Tomtens verkstad är min favorit.

en kl 16 när kalle är slut,

så börjar jag och mamma med maten.

Vi brukar äta runt 18.

efter det öppnar vi julklappar.

Sen är det softis framför tvn, ååh jag vill nu.

Jag har säkert redag skrivigt om detta ,

men det skiter jag i, för det kan skrivas om och om igen.

Så awsome är christmas.

 

  

Av Emily Ljunglöf - 17 december 2010 02:01

Dieselråttor & sjömansmöss var SVT:s julkalender 2002.

Serien utspelade sig på ett fartyg där två barn;

Ofelia och Philémon,

blev krympta och tillfångatagna av ett gäng råttor

som bodde bland rören i maskinrummet.

De blev förvandlade av toalettdykaren Lucky Closett

och under nästan hela kalendern var deras mål

att bli stora igen.

Serien spelades in i Göteborg,

med ett datoranimerat fartyg som drev förbi på bild

under slutet av varje avsnitt.

 

  

Av Emily Ljunglöf - 16 december 2010 23:34

Nej inte i helsingborg.

Jag har cykelslirat mig fram och tillbaka till och från jobbet.

På vissa ställen var det nog 3decimeter snö.

Pisskomun...

Nu är jag mätt igen, nu blev set fiskpinnar med ris och sås.

Jonas ska få potatismoset, han är inte så glad i ris.

Sen åt han en lasange på jobbet, så kanske inte såå jätte hungrig.

Men känner jag honom rätt så..

jo då kommer han äta hela natten.

kolla musikhjälpen och äta..

Av Emily Ljunglöf - 16 december 2010 15:36

Tror inte det blir någon längre stund jag får med otis ut idag.

Snön fullständigt vräker ner.

inte nog med det, så blåser det snö både från höger,

vänster och underifrån .

Det är lixom inget direkt promenad väder för min lilla Otis.

Men jag hoppas och jag ber att snön ligger fram till efter jul.

Så man får ricktig julskänsla.

 

  

Av Emily Ljunglöf - 16 december 2010 14:26

Nu är jag mätt, åt 5 fiskpinnar och två klickar mos,

sen mådde jag illa.

Det bara slår, jag kan sitta och äta, det behöver inte ens vara mycket mat.

Se slår det bara, illamåendet och nej jag är inte gravid..

Nu har jag iallafall postat mina julkort.

om ngn behöver 3 julfrimärken, så har jag över.

Det blev ju som sagt bara 7 julkort i år.

Annars brukar jag skicka runt 20...

 

  



Av Emily Ljunglöf - 16 december 2010 12:02

Man vaknar i tron om att det är grått och regningt ute.

Öppnar dörren för att gå ut med lilla Otis.

Både jag och Otis stannade till och tittade på varandra.

Helt vitt ute, och mer kommer det.

Stora driver överallt, på vissa ställen försvann Otis helt,

för snön var så djup.

Hoppas det håller sig hela julen me...

Av Emily Ljunglöf - 16 december 2010 00:07

Kaspar i Nudådalen var SVT:s julkalender 2001.

Den utspelade sig i en liten by i norra Sverige som hette Nudådalen och handlade om 8-årige Kaspar (Axel Zuber) som bodde i ett litet hus med sin morfar (Per Oscarsson).

Kaspar är en mycket tankspridd pojke som leker med sin bästa vän Lisa på dagarna.

Johan Ulveson var med och spelade lanthandlaren Atom-Ragnar, ägare till byns enda livsmedelsaffär.

Berättare var Shanti Roney.

En del av serien handlade om Kaspars och morfars hus,

om byns rikaste man Åhman (Leif Andrée) som ville riva huset för att bygga ett hotell där och morfar hade slarvat bort köpekontraktet för huset.

Senare hade Kaspar också en varg som hette Fenris.

Svt visade (visar) kalendern i repris som tv-serie år 2009-2010.

Lucköppningen stod barnprogrammet

 

  

Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards