Emilmedy

Alla inlägg under december 2010

Av Emily Ljunglöf - 10 december 2010 23:15

Kollade ju den där En julsaga med Jim carey igår.

Inge bra.

Så den kommer absolut inte hamna på min fina lista av julklassiker.

Ikväll blir det nog Bad santa.


Av Emily Ljunglöf - 10 december 2010 23:12

Pappa skulle lire på ngt julbord i helsingborg idag.

Så jag träffade han en stund på knutan.

Han skulle spela med Janne Bark, Mojje, Andreas Jonsson och några till.

Julbord är alltid samma sak, folk kommer lagom och går askalas.

Av Emily Ljunglöf - 10 december 2010 01:26

      bröderna i grinchen och kisses bror

Av Emily Ljunglöf - 10 december 2010 01:13

Jul i Kapernaum var 1995 års julkalender i SVT1.

Serien var en fantasymusikal som utspelades i en liten stad kallad Kapernaum som låg ovanför en begravd "stjärna" som många år tidigare hade fallit ner från skyn.

Karaktärerna i Kapernaum har alla hemligheter och mystiken ligger i luften.

Den tioåriga föräldralösa flickan Amanda bor ensam i ett ruckel nära Tittutgränd och umgås med de vuxna i staden.

Hon är nöjd med det hon har men saknar sina föräldrar väldigt mycket.

Hon har hittat ett hemligt ställe att vara ifred på,

men vad hon inte vet är att den platsen har många i Kapernaum sökt efter i århundraden.

I Kapernaum bor även Krampus (Per Sandberg),

en förvirrad man som knappt kan knäppa sin egen skjorta och som alltid skälls ut av sin schackspelande faster Innocentia.

Vi ser även Stefan Ekman som Klopstock,

stadens centralfigur som besitter många sägner om staden, varav vissa visar sig vara mer sanna än han själv tror.

Sara Lindh ser vi som Rosa,

den söta flickan i konditoriet som charmar Krampus och pyntar julfint i staden,

dit vintern aldrig verkar vilja komma.

Peter Harryson spelar den snåle pantbanksägaren Assar Skoog och Lena-Pia Bernhardsson ser vi som den ständigt lilaklädda Innocentia.

Så småningom får staden också besök av en mystisk främling; den ridande pojken Viktor...

 

  

Av Emily Ljunglöf - 9 december 2010 21:47

Nu ska jag kolla på filmen En julsaga med Jim carey.

Det kanske kommer bli en sån klassiker som jag lägger till min samling nu.

Popcorn och lite läsk.

 

  

Av Emily Ljunglöf - 9 december 2010 21:40

Ibland är en vanlig macka med skinka på så jävla gott.

Lite multi juice.

Kvällsmatsmacka, mums.

Av Emily Ljunglöf - 9 december 2010 17:03

Folk är ju helt jävla rubbade.

Vad fan sysslar dom med.

Dom lever i en bubbla av rosa och murr murr.

Krediter, lån, jävla pucko.

Man blir så irriterad när dom sitter och fnissar åt oöppnade räkningar.

Mongo kongo.

 

 

  

Av Emily Ljunglöf - 9 december 2010 16:55

Idag har jag och Jonas kollat lite avsnitt av Böda camping.

Lite sommarlängtan mitt i vintervädret.

Skitkulprogram, med vissa undantag.

Som den töntiga duon, som kallar sig för popgrupp.

Sen har vi den konstiga säkten som bor i den såkallade slummen.

Husvagnsfolk är knepiga.

 

 

  

Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards