Emilmedy

Alla inlägg under januari 2010

Av Emily Ljunglöf - 26 januari 2010 17:50

Det gråa vinterpisset ligger som en överviktig katt i en för liten korg över hela halmstad, över hela sverige för den delen.

Från november fram till mars är det döden i detta land...

Allt är mörkt och dystert, det gäller verkligen att hitta dom där ljusglimtarna att se fram i mot...

Vi har en flytt till hlesingborg som står och väntar runt hörnet...

Det kommer även många intressanta och förmodigen bra biofilmer till våren...

Fastdet jag ser mest fram i mot är ändå bara att få ta av sig alla vinterkläder, att slippa halsduk och vinterjacka...

Att få ta på sin födelsedagspresent utan att frysa tårna av mig...

Mina nya rosa converse all star...

Så fina, en äkta vår färg är det oxå, men just nu är det fula svarta jävla vinterskor...

Fast för en jävla gångs skull har vi vinter här nere med, det har ju fan legat snö här i 2 mån, annars brukar den smälta samma kväll den kom..

Nu har man tröttnat, vill ha värme, sol och uteservering...

Våren är välkommen

  

Av Emily Ljunglöf - 25 januari 2010 16:20

Nu sitter jag här igen och planerar ännu ett hem...

Flytten blir den 1 april och lasset går ner till helsingborg.

Högaborg närmare bestämt.

Nära till centrum och centralen, om jag skulle få hemlängtan.

Får köpa något årskort på tåg och buss så blir mamma glad...

Äntligen ska jag få in lite vardags rutin i mitt liv, jobba bestämda tider så kan jag gyma och gå långa promenader med Otis utan bli störd av telefonsamtal om att jag ska jobba extra...

Nu ska jag jobba samma tid varge kväll på samma ställe...

Jag kommer gråta av lycka när jag har skickat in min uppsägning..

Dom kommer tappa hakan och inte fatta vad fan som hände, men bryr jag mig? Så fan heller, jag bryr mig lika lite som dom har brytt sig om mig i alla dessa år.

Så trots att jag måste flytta ifrån mitt älskade halmstad så känner jag bara glädje, för nu är det slut på helvetet som har pågot i lite mer än 7 år.

Nu ska jag äntligen få en fast inkomst...   

Av Emily Ljunglöf - 23 januari 2010 13:30

så jävla mycket vuxenpoäng jag har börjat samla på mig nu.

Jag började året med att gå igenom min ekonomi, vilket innebär att jag har köpt lite fonder och börjat pensionsspara.

Sen ska jag börja ett nytt jobb till våren och då måsta jag flytta till helsingborg.

Har bott i Halmstad hela mitt liv och det kändes jättejobbigt i början men nu ser jag fram imot det, bryta upp och börja på en ny pungt i mitt liv.

Sen ligger ju halmstad och helsingborg inte så längt ifrån varandra, det tar ca 40 min med bil.

Men än så länge är det bara dom bra vuxenpoängen man har börjat lägga på sig, det där med familoj och sån skit det lockar inte för 5 öre. Jag har min sambo och våran hund det räcker med vuxenpoäng för nu...

Annars vet man fan inte vad som kan hända, plötsligt sitter man där på söndagarna med en bingoilott och har haft fredagsmys hela jävla helgen....

Nä pensionsspar är så långt mitt "vuxna" liv sträcker sig...

Av Emily Ljunglöf - 17 januari 2010 19:43

födelsedag...

Jag bryr mig inte om att jag blir äldre, är så trött på folk som gnäller om sin ålder och att dom inte tänker fira sin födelsedag...

Bla bla bla

Så jävla svenskt, nä jag firar inte jul jag åker till thailan, nä jag fiar vinte min födelsedag.

Men presenter ska folk ha... jävla hyckleri.

Jag tycker iallafall om att fylla år, få prsenter och bjuda på mat och fika, det är mysigt.

Hur kan 24 år gått så fort?

Av Emily Ljunglöf - 14 januari 2010 16:52

Nu kan man fan inte ens gå ut med hunden innan dom här förbannade jävla jehovasvittnen hoppar fram från ngn buske dom har legat gömda i och väntat i flera timmar på att ngn ska gå förbi, så dom kan trycka upp sitt lilla häfte i ansiktet på en.

Vem är Jesus igentligen?

Om jag vill veta det så söker jag upp dig och frågar det.

Det är som Johan glans sa,tänk om vi vanliga människor skulle knacka på hemma hos jehovas vittnen och trycka upp ett häfte i deras ansikte och säga, hej jag kommer från vanliga människor, så här har vi det.

Dum asses.

Religion har fan bara oraskat krig i mängder.

För att bibeln har ändrats två meningar hit och två meningar dit.

Det finns flera 1000 olika tolkningar på den jävla boken, och alla tror att deras religion är den rätta.

Piss i religion.

Snart kan man fan inte ens gå ut med hunden inann man ska bli omvänd.

Av Emily Ljunglöf - 12 januari 2010 22:09

har folk värkligen så mycket att skriva och berätta varje dag.

Folk som lever på att blogga, mode bloggare mm.

Sitta och skriva varje dag vad folk ska och inte ska ha på sig, sen att dom får betallt för det oxå... nice

Tänk om jag kunde skriva om något "så viktigt" som mode.

Sen har vi sånna som alex schulman, med sin ûber töntiga pappa blogg, innan var han arg på allt och alla, nu skriver han om hur det är att vara pappa till världens bästa barn osv.

Fortsätt med det du är bra på...

Av Emily Ljunglöf - 11 januari 2010 15:58

oooh shitt, jag har inte bloggat på hela helgen, vart är världen påväg?

vad fan ska man skriva om när vintern har ett järngrepp över hela världen.

Det snöar i spanien...

Man sitter och kollar på en realmadrid match och det snöar..

Fast det kanske innebär att, nu när vi fått en ricktig vinter så kanske vi får en ricktig sommar...

våren kan man alltid räkna med och hösten gör en aldrig besviken, regn regn regn..

Längtar så efter våren, slippa den förbannade vinterjackan och allt annat shafs man måste klä på sig för att inte frysa röven av sig.

Det räcker att det är snö och kallt under jul och nyår, sen kan det komma lite snö under februariloven med.

Men annars är man ganska trött på det..

Låt januari, februari och mars gå fort nu...

Av Emily Ljunglöf - 8 januari 2010 21:44

Man ska ju tydligen blogga varje dag när man har en blogg så jag får väl skriva om något skit som jag stört mig på idag.

Hur i helvete  kan michael jackson vinna massa priser för årets artist och sån skit, när han är död..

Amerikaner är fan det trögaste folket på denna jord.

Åååh stackars michael han dog nu måste vi förlåta honom för allt skit han gjort.

Sen att hans bror jermain helatiden syns i tv och tar imotpriser för sin bror är ju bara äckligt...

Snacka om att få fart på sin sen länge utdöda karriär, tack vara att sin superkända lillebror gick och dog.

Det är fan bara amerikaner som kan vara så äckliga. 

Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards