Emilmedy

Alla inlägg under december 2010

Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 21:26

Sitter hos mamma, hon har somnat i soffan.

Katterna ligger i en varsin kartong och sover.

Lilla Otis ligger i fotöljen och sover som en stock.

Stackarn är helt slut.

Så jag har inte precis jätte skojsigt.

Funderar på om jag ska möta upp dom andra inne istan.

Kan ju inte bara sitta här...


Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 20:27

detta gav jag till malin.

En jättefin tröja (som hon blev jätteglad för)

Ett diskställ (för hon inget hade och ville ha ett)

En lite nyckelring av en vit katt

som skulle symbolisera en av hennes katter Isolde.

malins katter tristan och Isolde fick en liten skunk som piper.


Detta gav jag Mormor.

En likadan nyckelring som malin fick,

den skulle symbolisera hennes katt Svante.

Sen hade våran familj och min mosters familj

lagt i hop till två par vinterkängor.


Detta gav jag mamma.

Jättefina sängkläder i bomullssatin till hennes dubbeltäcke.

Så fick hon oxå en nyckelring,

fast hennes symboliserade puzzel (som vi tog bort för en månad sedan)

så den var orange.


Detta gav jag och Malin till pappa

En Leif gw poket, 5par strumpor som gick i turkost,

en pepparkaksgris i fleece som man hänger i granen.


Detta gav vi lotta.

En Leif gw bok och en pepparkaksgran i fleece

att hänga i granen.


Detta gav vi marcus.

Ett tvspel till playstation 3 move och en pepperkaksgubbe i fleece

att hänga i granen.





Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 20:15

Ätit lutfisk hos mormor.

Sitter hos mamma nu.

Har inte träffat Jonas sen jobbet i torsdags.

Saknar honom ngt fruktansvärt.

Känns så konstigt att vi inte sågs på julafton.

Nu sitter han och daniel k i helsingborg och äter plankstek.

Det andra gänget sitter på pios i halmstad och äter plankstek.

Alla ska ut i kväll, det går upp och ner om jag vill ut i kväll eller inte.


Fick julklappar av anne och tommy idag med.

Två par öronhängen

(runda ringar och ett par som såg ut som säkerhetsnålar med kors på)

det roliga är att vi köpte nästa likadana till anne.

Fick en lite flaska champange och en äggkokare.


Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 19:48

Idag vart vi hos pappa.

Det är vi alltd på juldagen,

för att slippa stressa runt.

Vi åt julmat och pratade om ditten och datten.

Sen öppnade vi julklappar.

Detta fick jag av pappa, Marcus och Lotta.

En jättesöt prydnadstomte,

en extern hårddisk med filmer på mig och malin som barn.

pappa filmade välldigt mycket när han han köpte sin videokamera.

typ 91 var det.

skit kul att titta på.

Massa på våran förra hund Bruse, morfar var oxå med.

Man blev lite nostalgisk och fick lite tårar. 

Men sen kom pappa med den stora paketen till mig

Jag fick min keybord/synt.

Fuckin awsome!!!

Nu vill jag bara hem och börja öva.

Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 19:42

detta fick jag av Malin i julklapp.

En jättefin röd kort klänning/tunika

och en kalender av miss tigri.

Jag har ju massa tavlor av henne i sovrummet,

 så den ska sättas upp där.

Detta fick jag av mormor.

En Jätte fin ängel med ljushållare, som hon målat själv.

Mormor är så duktig på det.

Nästan allt mitt julpynt hemma består av

tomtar och änglar som jag fått av henne.

Detta fick jag av mamma.

En parfym (carolina gynning)

två par öronhängen (runda ringar med kors, döskallar och hjärtan)

(hängade lila och vita kors)

Sen kom hennes överrasknin, jag och malin fick 1000 kr var.

Skit bra, behövs till min festkassa.

Ska fota och lägga upp bilder sen

Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 19:38

Vi var hos mormor och åt dopp i grytan kl 13.

Sen kl 15 var det dags för kalle anka.

Detta är första året jag oxå satt och kämpade för

att försöka hålla mig vaken.

Slumrade till på tjuren ferdinand.

men såg det viktigaste, tomtens verkstad och piff & puff.

Sen lagade vi maten.

Jag gjorde janssonen som vanligt.

Maten var as god...

otis fick sin lilla jultallrik.

köttbulle, prinskorv, julskinka, lökkörv, revben.

Det sa bara slurp så hade han ätit upp allt.

Tillslut var det dags för julklapps utdelning,

jag hde vart väldigt seriös och skrivigt rimm på dom jag gav.


Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 19:36

åkte ju tåg till halmstad i torsdes natt.

Tåget skulle gåt 23.53

Det gick i stället 00.45

Men det var ok.

man får väl ha lite förståelse nu när det är rysk mega vinter i sverige.


Av Emily Ljunglöf - 25 december 2010 19:35

det var meningen att jag skulle bloggat färdigt om julkalendrarna

fram till i år.

Men det sket sig

Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards