Emilmedy

Alla inlägg under december 2010

Av Emily Ljunglöf - 9 december 2010 12:59

Idag vaknade man till mer snö.

Jag tycker det är mysigt,

men Otis är inget fan direkt.

Idag blev det bara en kort promenad på 20 min,

sen ville han gå hem.

Ska laga lite mat nu tänkte jag.

Hamburgare...

Sen blir det en sväng till gymet.

Se om jag kan tvinga med Jonas till hans gym.

Av Emily Ljunglöf - 9 december 2010 00:03

Håll huvet kallt var Sveriges Televisions julkalender 1994, baserad på boken Eddie och Johanna av Viveca Lärn.

Serien utspelas i Lysekil på Sveriges västkust,

och det var även där TV-serien spelades in.

Den handlade om den astmasjuke pojken Eddie,

som åkte hem till sin faster Soffan och farbror Malkolm i Lysekil. Hans mamma var död,

och hans pappa Lennart (Tomas von Brömssen) var alkoholist och var tvungen att bo på ett terapihem.

Eddies äldre bror Anders fick bo hos sin lärare för att plugga.

Den enda nära vän Eddie hade med sig till Lysekil var sin vattensköldpadda Maxon Jaxon som är döpt efter Michael Jackson. Men han mötte senare Johanna som blev hans nya kamrat och tillsammans var de med om mycket i den lilla staden vid vattnet.

I Lysekil bor också gubben Gränsemyr (Per Oscarsson),

 

  

Av Emily Ljunglöf - 8 december 2010 23:52

dagarna går så fort.

I morgon är det redan torsdag.

Jag svettades bort 500 kcl idag på gymet.

Det blev potatismos med köttbullar idag.

I morgon blir det hamburgare.

Eller kanske korvstrogenoff.

På fredag är det ju nobelmiddagen,

då vill man ju ha lite finare mat.

Om vi knycker med potatis från jobbet,

så kan jag göra potatisgratäng.

Så kan vi köpa ngt kött till.

Det behöver ju inte bli så dyrt.

Lite lövbit med champinoner, gott gott

 

  

Av Emily Ljunglöf - 8 december 2010 14:31

Nu har jag skrivigt alla mina julkort.

Blir inte så många iår.

Har inte råd, sen blir det lixom fler för varge år.

Så det blir bara till familjen.

Får skriva en ricktigt fin julhälsning här istället,

när det börjar dra i hop sig.


Av Emily Ljunglöf - 8 december 2010 12:54

sen ska jag sticka och träna.

Ska äta lite gröt och kokt ägg, med lite juice.

Ska verkligen försöka gå ner ngr kg till innan året är slut.

Av Emily Ljunglöf - 8 december 2010 12:41

Tomtemaskinen var SVT:s julkalender 1993.

Julkalendern är baserad på böckerna om Pettson och Findus som är skrivna av Sven Nordqvist.

Julstöket pågår som bäst hos den egensinnige gubben Pettson och hans busiga katt Findus.

Pepparkakor ska bakas,

gran ska huggas,

julklappar ska tillverkas och julstädningen ska klaras av.

Men Findus är mycket bekymrad tills Pettson dyrt och heligt lovar honom att det verkligen ska få besök av tomten på julafton. Då blir det istället Pettson som får bekymmer.

Findus är inte den typen av katt man kan göra besviken ostraffat. Har man lovat att jultomten ska komma,

får man se till att det blir så.

ven om det innebär att man i hemlighet får uppfinna och bygga en helt egen tomtemaskin.


  

Av Emily Ljunglöf - 7 december 2010 22:02

Alla filmer jag måste se innan julafton.

Måste planera när jag ska se alla.

Måste nog börja denna veckan.

Det är 7 st filmer jag ska hinna med på 3 veckor.

Tror jag börjar med ensamhemma filmerna.

Det blir dom två denna veckan.

Kanske i helgen.

Nästa vecka blir det bad santa och elf.

Får nog klämma in grinshen där oxå.

Sista veckan blir det sound of musik och bara nån dag innan julafton blir det min absoluta favoritfilm.

Borta med vinden.

Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards