Emilmedy

Alla inlägg under januari 2011

Av Emily Ljunglöf - 11 januari 2011 14:51

Ny tränad och ny duschad.

Vikt tvätt och hängt tvätt.

Som en liten housewife.

Nu ska jag laga till en riktig gormemiddag oxå.

Det blir winerkorv med makaroner,

jonas ville ha hamburgare med makaroner ( bara köttet då)


  

Av Emily Ljunglöf - 11 januari 2011 12:39

Vart ute med Otis på en långpromenad,

den första på länge länge.

Han har ju inte velat gå ut nu när det vart snö och kallt.

Men idag var vi ute i 1timma och halkade oss fram.

Sen vart det frukost, very äcklig havregrynsgröt och kokt ägg.

Nu tänkte jag sticka och träna.

Ska bara vänta på den långsamma tvättmaskinen först,

så jag kan slänga in den sista maskinen tvätt.

Jonas sitter och pluggar teori...

Av Emily Ljunglöf - 10 januari 2011 18:55

Äntligen hemma, borta bra, hemma äger.

Idag fick jag äntligen bokat en fucking lokal till festen.

Men det blev inte den 5 februari som vi velat.

Det blev den 19 februari, men det känns som det är bättre.

För nu när vi skickar inbjudningarna så har vi lite tid på oss

att förbereda och för folk att bestämma sig.

Men det kommer bli askul.

Fick bokat aletsklubbstuga.

Nu ska det bara handlas tillbehör och fixas med lekar och sånt tjafs.


  

Av Emily Ljunglöf - 9 januari 2011 23:42

det känns som att klockan är 3 eller nåt.

Är jättetrött, det blir så när man är hos mamma.

hon går upp tidigt, då måste jag gå upp tidigt.

Man kanske ska passa på att ändra tillbaka dygnet nu.

annars är jag ju vaken till halv tre, tre.

kan gå och lägga mig innan tolv och gå upp innan tio,

som jag vill igentligen.

gå upp runt halv tio, gå ut med Otis (en lång promenad)

Äta frukost, gå och träna, duscha och laga middag.

Allt detta fixat innan kl halv tre.

Så kan jag öva piano efter jobbet.

Vill få in lite rutin, helst av allt skulle jag ju vilja ha ett jobb,

ett ordentligt jobb, där jag jobbar minst sex timmar.

Ev vissa helger (extra pengar)

Hade vart drömmen att jobba mellan åtta och tre.

Så kan man träna efter jobbet

och gå en lång promenad på eftermiddagen med Otis.

Vill tjäna pengar nu, så jag kan ta körkort,

shoppa, spara pengar till resor och att kunna köpa en bostad.

öka mitt pensionssparande från tvåhundra i månaden

till typ femhundra eller mer (i månaden)

Vill ha en säkerhet...

Vill klara mig själv, utan Jonas hjälp.

Jag vill vara den som hjäler honom ibland...

  

Av Emily Ljunglöf - 9 januari 2011 22:52

vi sitter på msn och räknar upp alla konstiga ställen han har däckat/somnat på när han har festat.


på en solstol utanför tältet, när vi var och campade i borås.

Ute på gräsmattan på innegården vid hans gamla lägenhet.

I en väska, en sån sportbag som han hade krypit in med huudet och dragit igen dragkedjan (för det var tyst och mörkt. 

på en tvätthög på golvet, för han studsade i sängen och landade på den och orkaade inte gå upp.

 i en garderob, i mellan soffan och sittkudden,

på golvet när det fanns en fotölj bredvid.

Om det är någon som vet ngt mer knasigt ställe Jonas har däckat på kan ni väl skriva det.

Av Emily Ljunglöf - 9 januari 2011 22:46

Mamma sover, katterna sover och lilla trötta Otis sover.

Jag sitter här och har trisst.

Som tur é så underhåller Jonas mig på msn.

saknar honom, vi har inte setts så mycket denna helgen.

Som vanligt känns det som.

Vi är nästan alltid upptagna med ngt på helgerna.

Vill åka hem och mysa med honom nu.

Älskar honom jättemycket.

Av Emily Ljunglöf - 9 januari 2011 21:57

Satt hos macke och kollade fotboll.

Sen spelade vi little big planet,

men macke skulle bara hålla fast min gubbe och slå den.

Dummis macke.

Lite senare kom Jonas, Emma och Jenny så spelade vi fem monopol.

Det gick åt helvete som vanligt.

jag har aldrig nånsin i hela mitt liv vunnit det jävla skitspelet.

Men jag kom inte sist i allafall,

det gjorde Emma.

Macke van (asshole) Jenny kom tvåa, Jonas kom trea och jag kom fyra.

Men för en gångs skull blev jag inte så arg.

jag är annars ganska dålig förlorare.

Men det gick bra idag.

Returmatch?


  



Av Emily Ljunglöf - 9 januari 2011 21:53

När mamma vaknar är det lika bra att gå upp,

antingen är det radio på högsta volym när hon gör melodikrysset.

Eller tvn, när hon tittar på skidor.

Idag kollade jag och mamma lite på det alpina och långskidor.

Gick inge bra idag.

Den ända som lyckades i skidvärlden var helena ekholm.


Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards