Emilmedy

Alla inlägg under januari 2011

Av Emily Ljunglöf - 15 januari 2011 11:23

I går fick jag ett mess av mamma där det stod.

Hej, ville bara säga att min pappa dog i natt.

Nu kanske folk reagerar och tror att vi är helt känslokalla,

men han hade aldrig vart någon pappa för henne,

eller morfar för oss barnbarn.

Han var inte precis populär i släkten.

Han var inge vidare snäll mot mormor och sina barn när dom var små.

Inte när dom var vuxna heller.

Jag tror jag har träffat honom kanske 10ggr i mitt liv.

Vi hade en morfar och mamma o hennes sytrar hade en pappa.

Han dog för lite mer än 5år sen.

Så vi har redan sörjt en pappa/morfar.

Han var den bästa morfan som funnits.

Saknar honom jättemycket fortfarande.

Mamma vet inte hur hon ska känna,

hon kände ju inte sin biologiska pappa.

Det hon kände var ändå inget bra.

Begravningar är inget kul,

sen är det lite hykleri att gå när vi kände som vi gjord för honom.

Det blir nog inga av oss kusiner som kommer att gå,

mamma vistte inte hur hon skulle göra.

Jag stöttar henne i vilket beslut hon än tar.



Av Emily Ljunglöf - 15 januari 2011 11:18

Nu är inbjudningarna i väg, med ngr undantag.

Några som inte har facehelvetet,

så jag får skriva till deras partner att dom är oxå välkomna.

Måste ringa han som har hand om lokalen på måndag.

Kolla så att allt stämmer, hur länge vi får vara där osv.

Folk har till den 1feb på sig att svara.

Så snart är väl allt klappat och klart

Av Emily Ljunglöf - 14 januari 2011 15:02

Trodde inte mitt blogginlägg skulle komma fram igår.

För när jag hade skrivigt klart och tryckte på spara inlägget,

så stängdes internet ner på min mobil.

Idag har jag gjort ett storkok soppa.

Kålrot, morot, grön och röd paprika, vitlök, köttfärs

korv, krossadetomater, salt,peppar, chilipeppar, jalapenos.

Det blev starkt och korven var inte så god,

men det är bara att gilla läget.

Ingen lön förrens nästa måndag.

Av Emily Ljunglöf - 13 januari 2011 23:10

 DETTA ÄR EN DEN FÖRSTA MOBILBLOGGNINGEN JAG GÖRTESTING TESTING  DET ROLIGA ÄR ATT JAG INTE SER VAD JAG SKRIVER. SITTER PÅ JOBBET OCH SNACKAR SKIT MED CHEFEN.. MER KÄND SOM SVÄRMOR ANNE. MEN JAG TROR ATT SKRIVANDET GÅR BRA, SYND BARA ATT DET ÄR STORA BOKSTÄVER. OCH ATT JAG INGET SER

Av Emily Ljunglöf - 12 januari 2011 13:31

Det blir den 19 februari i Aletsklubbstuga.

Sitter och försöker komma på lite roliga lekar och aktivieter vi ska göra.

Jag tror jag vet, det blir tre olika leker/aktiviteter.

Självklart blir det prisutdelning till den/dom som vinner.

Ricktigt fina priser med  

Vill inte avslöja ngt, men det kan komma att löna sig att vara riktigt fint utklädd.


Av Emily Ljunglöf - 12 januari 2011 13:27

Hade typ snöa lite pisse snö inatt.

Men den är nästan borta nu.

Nu vill vi ju ha vår.

Otis följde motvilligt med på en långpromenad i genom stan idag.

Han vill inte gå ute när det är blött och slaskigt.

Fick upp Jonas i någorlunda god tid idag.

Vi åt frukost vid 11.15

Nu pluggar han teori och jag väntar på honom,

för jag ska tvinga honom till gymet.

Han behöver pli puschad, annars hittar han bara på den

ena dåliga ursäkten efter den andra, att inte gå till gymet.

Men om vi tjatar och hjälper varandra, så kanske vi båda bli mer motiverade.


Av Emily Ljunglöf - 11 januari 2011 21:14

Detta gråa, disiga och kalla vädret gör mig trött och tråkig

Piss piss piss.

Nu vill jag ha vår, med sol och varmare vindar.


  

Av Emily Ljunglöf - 11 januari 2011 15:16

Har kommit på nu dom senaste åren att jag inte går i gång på mr hero

i filmer och serier längre.

Jag gillar nördarna.

Dom små klena töntiga killarna.

(som oftas blir hjältar innan filmen är slut)


Här är några av mina favorit nördar.


  

Sheldon Coper i från The big bang theory


  

Tönten i Juno och supersugen


  

Min absoluta favorit nörd, från tropic thunder

(han är skitsnygg)


  

RJ berger, i från en ny serie på Mtv.


  

Adrien från King Kong och Pianisten



Presentation


Emily heter jag.
Här kan du läsa om en helt ovanlig bisexuel tjej och allt vad det innebär. träning, mat, fest, vänner och mina 2 kärlekar.

Translate into your language

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards